Ohlédnutí za 41. Krojovanými hody v Hrádku

41. Krojované hody v Hrádku se letos konaly 19. - 20. října 2013. Jejich příprava zaměstnala krojovanou chasu již od září. Letošní rok se jejich příprav ujali stárek Lukáš Blanár a stárková Lucie Cholevová.

Hody začaly již v pátek, kdy se stavěla mája a dodělávaly se finální přípravy. Ráno nás trošku potrápilo počasí, ale nakonec se vyčasilo a bylo po celý zbytek hodového víkendu opravdu nádherně. K večeru se k našemu posezení pod májou přidali i obyvatelé, pro které jsme měli připravené maso na lodně a různé tekuté pochutiny.

V sobotu se chasa sešla u stárka a stárkové, kde se občerstvili. Letošní rok jsme žádali starostu o hodové právo u obecního úřadu již v 09:00 hod. Po předání hodového práva jsme si zatančili u OÚ, poté následovala pochůzka po obci s kapelou Amatéři z Dobšic. Kapela nám hrála i na večerní zábavě, která začínala ve 20:00 hod. Ve 21:00 hod. bylo předtančení krojované chasy, které se ve 23:00 hod. opakovalo. Děkujeme návštěvníkům za vytvoření té správné atmosféry k našemu předtančení, hned jsme po náročném dni nastupovali k tanci s úsměvem. Mezi předtančeními se prodávala tombola, zpívalo pod věncem a návštěvníci, a že jich nebylo málo, měli připravené občerstvení a jiné tekuté pochutiny.

V neděli jsme se účastnili mše sv. v kostele sv. Petra a Pavla. Poté jsme uklidili kulturní dům po zábavě a připravovali se na dětské odpoledne. Pro děti jsme měli připravené různé soutěže a skákací hrad. Za soutěže dostaly děti sladkou odměnu. Pro děti bylo zajištěno občerstvení, každý si mohl vzít limonádu a párek v rohlíku. Večer jsme pokračovali zábavou na které byla už malá účast návštěvníků. Pro krojované byla uvolněnější a řádně jsme si ji užili. O půlnoci jsme předali právo zpět panu starostovi.

Myslím, že si každý v tom našem hodovém víkendu najde zalíbení, od nejmladších až po ty starší, proto děkujeme všem sponzorům za jejich věcné i finanční dary, kteří přispěli na konání této vydařené akce.

Lucie Cholevová

logo PP

kadernictvi2

Dětská hřiště - www.drevoartikl.cz/detska-hriste
Zmrzlinové stroje - www.zmrzlina-stroje.cz Hotel Besední dům Valtice nabízí - hotel Valtice, penzion Valtice, ubytování ve Valticích, restaurace Valtice www.uzeleneho-domu.cz - apartmán v Mikulově, ubytování v Mikulově, ubytování v soukromí v Mikulově Ubytování Mikulov - Penzion MIKULOV - Penzion Euro Ubytování Vranovská přehrada, Vranov nad Dyjí, dovolená Vranovská přehrada - Hotel Vranov J.P.S. – zmrzlinové stroje s.r.o. vám nabízí opravy a servis zmrzlinových strojů. výroba dresů, výroba hokejových dresů, výroba sportovních dresů, výroba cyklistických dresů Penzion Morava Znojmo nabízí - penzion Znojmo, cykloturistika Znojmo, ubytování ve Znojmě, vinařská turistika Znojmo Agra Horní Dunajovice - výkup zemědělských pozemků Znojmo, rotlinná výroba, živočišná výroba, zemědělské služby - Znojmo Penzion u Výra | Penzion ve Znojmě, cykloturistika Znojmo, ubytování ve Znojmě, penzion Výrovice Autokemp Výr Znojmo nabízí - kemp Znojmo, autokemp Znojmo, autokemp Jižní Morava Ubytování Mikulov - Penzion MIKULOV - Penzion Euro Villa Daniela Valtice - www.sklepuvaly.cz Penzion U Hrádku nabízí bydlení v centru Podyjí v blízkosti se nachází Vranovská přehrada a Vranov nad Dyjí. EthicSport - profesionální doplňková výživa sportovců Massagen - Ernstbrunn, Hollabrunn, Laa an der Thaya, Mistelbach, Poysdorf Vlasová kosmetika ColourB4 - ColourB4 vlasová kosmetika - odbarvovač vlasů, narovnávač vlasů, ochrana vlasů Svatby Valtice, Lednicko-Valtický areál Firemní akce, soukromé oslavy, Valtice, Lednicko-Valtický areál Ubytování Valtice, Lednicko-Valtický areál Cykloturistika Valtice, Lednicko-Valtický areál Turistický průvodce Valtice, Lednicko-Valtický areál Valtice Info - ubytování Valtice, restaurace Valtice, vinařství Valtice, cykloturistika Valtice MALÁČ - Zmrzlinový stroj, Cukrářská pec Lainox, Konvektomat Retigo, Zmrzlinová vitrína, Vitrína Scaiola, Poutač na točenou zmrzlinu